Hvad er MRM, og hvordan kan det bruges til at optimere dit firma?

marketing resource management

Har du et firma, og føler du, at der mangler produktivitet? Måske mangler du et overblik over, hvor mange penge, du egentlig bruger, og hvor mange af dem, du tjener ind igen? Så kan det være, at du skal tage et kig på en MRM-softwareplatform. Her får du nemlig hjælp til at optimere dit firma bedst muligt.

Hvad betyder MRM?

MRM (Marketing Ressource Management) er en softwareplatform, der hjælper dig med at optimere dit firma. Løst oversat betyder det administration over marketingsressourcer. Det er altså et værktøj, der hjælper dig til at få et bedre overblik over din virksomhed.

Hos Encode finder man en enkelt platform, der samler alle dine ting et sted. Der er her løsninger specielt rettet mod, hvilken business du har. MRM tilpasses nemlig din specifikke virksomhed, således du får den bedst mulige løsning.

De arbejder sammen med dig i et partnerskab for at finde ud af, hvad der fungerer for dig og din virksomhed. På den måde bliver effektiviseringen af dit firma bedre og mere holdbart, da det er specifikt designet til dig.

Det kan hjælpe dig med at få et generelt overblik over din business, bl.a. din ROI, Return On Investment. De kan også hjælpe dig med at optimere den, når du har fået et overblik over økonomien i dit firma.

Marketing ressource management er en god investering stort set ligegyldigt, hvor stort dit firma er. Hos Encode er der bl.a. tilbud både til brands, agenturer og detailhandlere.

Man kan bl.a. se, hvordan man bruger sin tid, når man arbejder. Man kan tracke sit arbejde i et Timesheet, der hjælper dig med at få overblik over, hvor meget tid, der egentlig bruges på hver enkelt opgave. Med den viden kan man nemmere optimere sin arbejdstid og produktivitet.

Det er en måde at øge effektiviteten på, ved bl.a. at automatisere så mange manuelle opgaver som muligt. På den måde kan man sætte sit fokus over på noget, der er mere relevant og spændende.

mrm

Hvilken effekt har MRM?

Med MRM får man bedre overblik over sit firma. Det bliver nemmere at dele informationer, da det hele er samlet et sted, og alle har adgang til de samme ting. Således opstår der ikke misforståelser eller fejl. Det hjælper også til, at man som firma ikke begår fejl fx i forbindelse med tilbud eller kampagner.

Hvis tiden kommer til, at man vil udvide sin business, gør det overgangen nemmere, da platformen gør, at man hurtigt og effektivt kan danne sig et overblik.

Softwareplatformen hjælper også, hvis man skal starte en tilbudskampagne i sit firma. Dette gælder fx i dagligvarebutikker, hvor der hver uge starter nye tilbud. Platformen hjælper til, at der bliver dannet et klart overblik, og man får mulighed for at planlægge tilbuddene på forhånd. På den måde kan man lave en plan for, hvordan det hele skal forløbe.

Alt i alt er MRM altså en brugbar investering, hvis du mangler overblik og søger en øget produktivitet i dit firma.